Wywieranie wpływu społecznego

O kursie

Uzyskasz informacje na temat wywierania wpływu społecznego jako procesu, w wyniku którego dochodzi do zmiany zachowania, opinii, poglądów, uczuć i świadomości człowieka. Dowiesz się, gdzie najczęściej z wpływem społecznym można się zetknąć oraz, że wpływ społeczny dotyczy wszystkich dziedzin naszego życia, nie tylko zawodowego. Przybliżymy Ci techniki i mechanizmy wpływu. Kurs składa się z 6 modułów: co to jest wpływ społeczny, mechanizmy i techniki wpływu społecznego, wywieranie wpływu na słuchacza (manipulacja językowa oraz argumentacyjna), metody manipulacji wykorzystywanych na stronach internetowych oraz portalach społecznościowych, jak zbudować własną stronę, aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców, wywieranie wpływu na odbiorcę naszych usług, jak trafić do odbiorcy w Internecie oraz modułu podsumowującego.

Dlaczego warto wziąć w nim udział?

Moduł I — Co to jest wpływ społeczny?

W module przedstawimy podstawowe pojęcia dotyczące wpływu społecznego, czynników decydujących o tym, że ktoś jest bardziej podatny na wpływy, a ktoś mniej. Nakreślimy także teorie dotyczące wpływu społecznego.

Moduł II — Mechanizmy i techniki wpływu społecznego

Przedstawimy Ci 10 najczęstszych mechanizmów i technik wpływu społecznego wyodrębnionych przez Roberta Beno Cialdiniego, profesora psychologii, który swoje obserwacje zaprezentował w książce pt.: „Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka”.

Moduł III — Wywieranie wpływu na rozmówcę (manipulacja językowa oraz argumentacyjna)

W tym module wprowadzimy Cię w tajniki manipulacji językowej oraz argumentacyjnej. Zaprezentujemy 6 najczęściej używanych technik manipulacji językowej oraz 10 rodzajów argumentów.

Moduł IV — Metody manipulacji wykorzystywanych na stronach internetowych oraz portalach społecznościowych

Jak zbudować własną stronę, aby dotrzeć do potencjalnych odbiorców? W tej części poruszymy temat wpływu społecznego wykorzystywanego w Internecie i w budowaniu stron Internetowych. Nakreślimy elementy etapów przygotowywania i prezentacji usług lub treści na stronach internetowych. Będziesz miał również okazję przećwiczyć poznane techniki.

Moduł V — Wywieranie wpływu na odbiorcę naszych usług

Jak trafić do odbiorcy usług w Internecie? W tym module przybliżymy Ci aspekty, na które należy zwrócić uwagę, tworząc treści pod konkretnych odbiorców. Nauczysz się analizy odbiorców swoich komunikatów. Dowiesz się, na co należy zwrócić uwagę, żeby przekonać do swoich produktów lub usług.

Moduł VI — Podsumowanie

W ostatniej będziesz mógł sprawdzić swoją wiedzę.

Celem kursu jest przekazanie wiedzy na temat pojęć wywierania wpływu społecznego, technik manipulacyjnych i obrony przed wynikającymi z nich zagrożeniami.

Efekty nauczania

  • Wiedza w zakresie wywierania wpływu
  • Wiedza w zakresie technik i metod wpływu społecznego
  • Wiedza w zakresie ulegania wpływom bardziej przez konkretne grupy osób
  • Wiedza w zakresie znajomości odbiorcy treści w Internecie;
  • Umiejętność określania, jakie są mechanizmy manipulacji językowej i argumentacyjnej
  • Umiejętność stosowania na stronach Internetowych technik manipulacyjnych
  • Umiejętność obronienia się przed manipulacją

Autorzy

Beata Doktór

Czytaj o autorze >

Prezenterzy

Olaf Staszkiewicz

Czytaj o prezenterze >

Recenzje

Recenzje

0

0

0 dodanych ocen